(Povijest sastava)

(Nisu prikazane 4 međuinačice 2 suradnika)
Redak 26: Redak 26:

== Povijest sastava ==

== Povijest sastava ==
Sastav su u rujnu 1977. godine osnovali Vladimir Biondić - Pija (vokali), Damir Mijakovac - Cajo (gitara), Predrag Bobić - Bleka (bas) i Tomislav Brezičević - Toco (bubnjevi) i u toj postavi nastupili u studenom iste godine na 1. Festivalu brodskih rock grupa u tadašnjem Spomen domu "Đuro Salaj", svirajući isključivo covere.
+
Band je osnovao [[Vladimir Biondić|Vladimir Biondić – Pija]] (vokal), u svom stanu u neboderu na Korzu, a naziv sastava je preuzeo od američke grupe The Band, s tim da je izbacio The iz naziva. Na preporuku [[Damir Kerdić|Damira Kerdića]] sastavu se priključuju [[Tomislav Brezičević|Tomislav Brezičević – Toco]] (bubnjevi), [[Predraga Bobić|Predraga Bobić –Bleka]] (bas), te nešto kasnije i [[Damir Mijakovac|Damir Mijakovac – Cajo]] (gitara). Tako nastaje originalna postava sastava koja u jesen [[1977.]] nastupa na [[Festival brodskih rock grupa|1. Festivalu brodskih rock grupa]] u
 +
Spomen domu „Đuro Salaj“, izvodeći covere, između ostalog i „Soul Kitchen“ grupe The Doors. Na istom Festivalu su nastupali i grupe Boom i Kinks.

Na ta dva nastupa nastupaju u postavi: Pija (vokal), Pic (vokal, gitara), Miki (gitara), Bonzo (gitara), Bleka (bas gitara), Raja (konge, vokal, scenografija), Toco (bubnjevi) i prateći ženski vokali [[Ina Marković]], [[Edita Majić]], [[Maja Majić]] i [[Ljiljana Ignjatović]].
+
Grupa Band nije imala neki stalan postav i nastupe, već jednom godišnje za potrebe Festivala brodskih rock skupina. U drugoj postavi svirali su Pija, Bleka, Toco, [[Mario Penzar|Mario Penzar – Motka]] (klavijature) i Damir Kerdić (akustična gitara). Početkom [[1978.]] godine sastav započinje rad na vlastitoj rock operi, koja nikad nije dovršena. Damir Kerdić napušta sastav nakon nekoliko mjeseci. Treću postavu sastava čine Pija, Bleka, Toco, Motka,  te [[Ina Marković]], [[Edita Majić]], [[Maja Majić]] i [[Ljiljana Ignjatović]] (sve prateći vokali), a njima se pridodaje [[Zdravko Jordan|Zdravko Jordan – Pic]] (akustična gitara i vokal), te u toj postavi nastupaju na Festivalu akustike i šansone u svibnju 1978. u Spomen domu „Đuro Salaj“, nakon kojeg nastupa Pic odlazi iz sastava, a Bandu se pridružuje [[Miljenko Bogdanović|Miljenko Bogdanović – Miki]] (gitara). Pripremaju nove pjesme i nastupaju na 2.Festivalu brodskih rock skupina u studenom 1978. godine u istom prostoru. Nakon toga iz sastava odlaze Edita, Maja, Ljiljana i Ina, a Pija odlučuje raspustiti sastav prije odlaska u JNA.

U drugoj postavi svirali su Pija, Bleka, Toco, [[Mario Penzar|Mario Penzar Motka]] (klavijature) i [[Damir Kerdić]] (akustična gitara). Početkom [[1978.]] godine sastav započinje rad na vlastitoj rock operi, koja nikad nije dovršena. Damir Kerdić napušta sastav nakon nekoliko mjeseci.
+
Četvrtu postavu čine Pija, Bleka, Toco, Motka, Miki, Damir Kerdić (akustična gitara, vokali), te kao gosti [[Mario Čižmek|Mario Čižmek Bonzo]] (gitara) [[Branimir Kruljac]] (usna harmonika). Sastav u ovoj postavi izvodi oproštajni koncert, održan u hotelu Park; u rujnu [[1979.]] godine. Koncert će ostati zapamčen kao prvi samostalni autorski koncert nekog brodskog sastava, na koji se u velikom restoranu hotela odazvalo više od 600 ljudi, a još toliko je ostalo izvan sale zbog prepunjenog kapaciteta. Istog dana i u isto vrijeme, u kinu Jadran (danas Hrvatski Dom), održan je koncert zagrebačkog sastava Srebrna krila, koji su tada bili jedan od najpopularnijih sastava bivše države, ali su uspjeli privući svega 50-tak ljudi.

Treću postavu sastava čine Pija, Bleka, Toco, Motka, [[Miljenko Bogdanović|Miljenko Bogdanović – Miki]] (gitara) te [[Ina Marković]], [[Edita Majić, Ljiljana Ignjatović i [[Maja Majić]] (sve prateći vokali). Pripremaju nove pjesme i nastupaju na 2. Festivalu brodskih rock skupina 1978. godine. Nakon toga iz sastava odlaze Edita, Maja i Ina, a Pija odlučuje raspustiti sastav prije odlaska u JNA.
+
Sastav dalje nastupa u petoj postavi Pija, Bleka, Toco, Motka i Miki. Djeluju do [[1980.]] godine te nastupaju kao gosti sastavu [[Devetnaest djevojaka]] na njihovom samostalnom koncertu u Studentskom kulturno - umjetničkom centru u Zagrebu u rujnu iste godine.

Četvrtu postavu čine Pija, Bleka, Toco, Motka, Miki, Damir Kerdić (akustična gitara, vokali), [[Mario Čižmek|Mario Čižmek – Bonzo]] (gitara) i [[Branimir Kruljac]] (usna harmonika). Sastav u ovoj postavi izvodi oproštajni koncerta, održan u hotelu "Park" u rujnu [[1979.]] godine. Koncert će ostati zapamčen kao prvi samostalni autorski
+
Šestu postavu čine Pija, Motka, Toco, Boris Ružojčić (gitara) i Krunoslav Martinac (bas gitara). Nastupaju na [[Gitarijada u Vrpolju|Gitarijadi u Vrpolju]] [[1981.]] godine, te nakon toga sastav prestaje sa radom.
koncert nekog brodskog sastava, na koji se u velikom restoranu hotela odazvalo više od 600 ljudi, a još toliko je ostalo izvan sale zbog prepunjenosti kapaciteta. Istog dana i u isto vrijeme, u kinu "Jadran" (danas "Hrvatski Dom") održan je koncert zagrebačkog sastava Srebrna krila, koji su tada bili jedan od najpopularnijih sastava bivše države, ali su uspjeli privući svega 50-tak ljudi.
+

Sastav dalje nastupa u postavi Pija, Bleka, Toco, Motka i Miki. Djeluju do 1980. godine te nastupa kao gost sastavu [[Devetnaest djevojaka]] na njihovom samostalnom koncertu u Studentskom kulturno-umjetničkom centru u Zagrebu u rujnu iste godine.
+
Sastav Band ostati će zapamćen kao jedan od prvi brodski progresivnih rock sastava, koji je izvodio isključivo svoje skladbe.

Šestu postavu čine Pija, Miki, Motka, Toco i [[Krunoslav Martinac]] (bas gitara). Nastupaju na Gitarijadi u Vrpolju [[1981.]] godine, te nakon toga sastav prestaje sa radom.

Sastav Band ostati će zapamćen kao jedan od prvi brodski progresivni rock sastav, koji je izvodio isključivo svoje skladbe, imao veliko kult sljedbeništvo i njegovi članovi respekt kod ostalih brodskih glazbenika.

== Članovi sastava ==

== Članovi sastava ==

;Originalna postava

;Originalna postava

* [[Vladimir Biondić|Vladimir Biondić – Pija]] - vokal

* Damir Mijakovac - Cajo - gitara

* [[Predrag Bobić|Predrag Bobić – Bleka]] - bas gitara

* [[Tomislav Brezičević|Tomislav Brezičević – Toco]] - bubnjevi

+
* [[Damir Mijakovac|Damir Mijakovac – Cajo]] - gitara

;Ostali članovi

;Ostali članovi

* [[Mario Penzar|Mario Penzar - Motka]] - klavijature

* [[Damir Kerdić]] - akustična gitara

* [[Damir Kerdić]] - akustična gitara
 +
* [[Mario Čižmek|Mario Čižmek - Bonzo]] - ritam gitara
 +
* [[Zdravko Jordan|Zdravko Jordan - Pic]] - vokal, gitara
 +
* [[Miljenko Bogdanović|Miljenko Bogdanović - Miki]] - solo gitara

* [[Branimir Kruljac]] - usna harmonika

* [[Branimir Kruljac]] - usna harmonika

* [[Ina Marković]], [[Edita Majić]], [[Maja Majić]] i [[Ljiljana Ignjatović]] - prateći vokali

* [[Boris Ružojčić]] - solo gitara

* [[Boris Ružojčić]] - solo gitara

* [[Krunoslav Martinac]] - bas gitara

* [[Krunoslav Martinac]] - bas gitara
 +
* [[Željko Rajčić|Željko Rajčić - Raja]] - konge, vokal

== Izvor ==

== Izvor ==

Trenutačna izmjena od 22:20, 1. srpnja 2019.

Band je brodski rock sastav progresivnog glazbenog usmjerenja osnovan 1977. godine.

Povijest sastava[uredi]

Band je osnovao Vladimir Biondić – Pija (vokal), u svom stanu u neboderu na Korzu, a naziv sastava je preuzeo od američke grupe The Band, s tim da je izbacio The iz naziva. Na preporuku Damira Kerdića sastavu se priključuju Tomislav Brezičević – Toco (bubnjevi), Predraga Bobić –Bleka (bas), te nešto kasnije i Damir Mijakovac – Cajo (gitara). Tako nastaje originalna postava sastava koja u jesen 1977. nastupa na 1. Festivalu brodskih rock grupa u Spomen domu „Đuro Salaj“, izvodeći covere, između ostalog i „Soul Kitchen“ grupe The Doors. Na istom Festivalu su nastupali i grupe Boom i Kinks.

Grupa Band nije imala neki stalan postav i nastupe, već jednom godišnje za potrebe Festivala brodskih rock skupina. U drugoj postavi svirali su Pija, Bleka, Toco, Mario Penzar – Motka (klavijature) i Damir Kerdić (akustična gitara). Početkom 1978. godine sastav započinje rad na vlastitoj rock operi, koja nikad nije dovršena. Damir Kerdić napušta sastav nakon nekoliko mjeseci. Treću postavu sastava čine Pija, Bleka, Toco, Motka,  te Ina MarkovićEdita Majić, Maja Majić i Ljiljana Ignjatović (sve prateći vokali), a njima se pridodaje Zdravko Jordan – Pic (akustična gitara i vokal), te u toj postavi nastupaju na Festivalu akustike i šansone u svibnju 1978. u Spomen domu „Đuro Salaj“, nakon kojeg nastupa Pic odlazi iz sastava, a Bandu se pridružuje Miljenko Bogdanović – Miki (gitara). Pripremaju nove pjesme i nastupaju na 2.Festivalu brodskih rock skupina u studenom 1978. godine u istom prostoru. Nakon toga iz sastava odlaze Edita, Maja, Ljiljana i Ina, a Pija odlučuje raspustiti sastav prije odlaska u JNA.

Četvrtu postavu čine Pija, Bleka, Toco, Motka, Miki, Damir Kerdić (akustična gitara, vokali), te kao gosti Mario Čižmek – Bonzo (gitara) i Branimir Kruljac (usna harmonika). Sastav u ovoj postavi izvodi oproštajni koncert, održan u hotelu Park; u rujnu 1979. godine. Koncert će ostati zapamčen kao prvi samostalni autorski koncert nekog brodskog sastava, na koji se u velikom restoranu hotela odazvalo više od 600 ljudi, a još toliko je ostalo izvan sale zbog prepunjenog kapaciteta. Istog dana i u isto vrijeme, u kinu Jadran (danas Hrvatski Dom), održan je koncert zagrebačkog sastava Srebrna krila, koji su tada bili jedan od najpopularnijih sastava bivše države, ali su uspjeli privući svega 50-tak ljudi.

Sastav dalje nastupa u petoj postavi Pija, Bleka, Toco, Motka i Miki. Djeluju do 1980. godine te nastupaju kao gosti sastavu Devetnaest djevojaka na njihovom samostalnom koncertu u Studentskom kulturno - umjetničkom centru u Zagrebu u rujnu iste godine.

Šestu postavu čine Pija, Motka, Toco, Boris Ružojčić (gitara) i Krunoslav Martinac (bas gitara). Nastupaju na Gitarijadi u Vrpolju 1981. godine, te nakon toga sastav prestaje sa radom.

Članovi sastava[uredi]

Originalna postava