(Nije prikazano 26 međuinačica 4 suradnika)

}}
'''Casablanca Band''' brodski je rock sastav osnovan 7. ožujka [[1987.]] godine.
+
'''Casablanca Band''' brodski je rock sastav osnovan [[7. ožujka]] [[1987.]] godine.

Sastav je djelovao u razdoblju od 1987. do [[1991.]] godine, dok su samu koncepciju osmislili [[Ivan Vuković|Fux]] i [[Zoran Bobić|Bleka]] po povratku Fuxa iz JNA.
+
Sastav je tijekom svog postojanja djelovao u dvije faze. Prva je bila ona s [[Bleka (ml.)|Zoranom Bobićem - Blekom]] pod nazivom '''Casablanca Band''', a druga s [[Damir Gašparlin|Damirom Gašparlinom - Košpom]] kao '''Casablanca'''. U prvoj fazi s Blekom sastav je bio orijentiran više na ritam i blues stil, a iz tog vremena proizašle su pjesme "Istočno od raja", "Tužan je dan", "Sjedim u baru", "Stari moj" i druge. U drugoj fazi sastav se okreće više rocku i pop rocku te glazbenim stilovima U2-a i Simple Mindsa. Ova postava [[1992.]] godine objavljuje album pod nazivom ''[[Gloria]]''.

== Povijest sastava ==

== Povijest sastava ==
Casablanca je osnovana 1987. godine pod početnim imenom "Slobodna ptica". Članove tek osnovanog sastava činili su; [[Ivan Vuković|Fux]], [[Zoran Bobić|Bleka]], [[Zoran Gligorić|Zoo]], [[Dražen Žalac|Žaky]] i [[Zoran Šimić|Zoran Šimić - Šiško]]. Nakon usavršavanja izvedbi po lokalnim garažama, prvo predstavljanje imali su na ljetnom koncertu iste godine a održan je na otvorenoj sceni pokraj rijeke Save. Ubrzo nakon održanog koncerta, a po Fuxovoj ideji, sastav mjenja ime u Casablanca Band. Tijekom zime koncentriraju po Brodsko - posavskoj županiji da bi već slijedeće godine, u proljeće 31. ožujka, postigli još veći uspjeh u dvorani "Đuro Salaj" (danas KKD I. B. Mažuranić), gdje su umjesto tri, odsvirali četiri autorske kompozicije kako bi publici pokazali sav raskoš svoga repertoara. U srpnju iste godine nastupaju kao prvi bend koji otvora [[1. Brodski rock maraton]] i zatvara ga u četiri sata ujutro. Njihovi autorski uradci poput "Sjedim u baru", "Istočno od raja",  "Tužan je dan", "Idemo Dalje" ili "Daj mi daj" (pripjev na ''Ewil Ways'' od Carlosa Santane, tekst je napisao Zoo a izvedena na prvom rock maratonu)
+
=== Casablanca Band (prva faza) ===
i danas pulsiraju na lokalnim radio postajama. Sastav kulminira uz premodelizaciju ritma i bluesa u inovativni zvuk kojeg su sa svjetske scene donijeli sastavi poput [http://hr.wikipedia.org/wiki/U2 U2], [http://hr.wikipedia.org/wiki/Simple_Minds Simple Minds] i drugi.
+
[[Datoteka:Casablanca (rock maraton).jpg|mini|lijevo|200px|Casablanca na prvom rock maratonu]]
 +
Casablanca Band je osnovana 1987. godine pod početnim imenom "Slobodna ptica", a samu koncepciju osmislili su [[Ivan Vuković|Fux]] i [[Zoran Bobić|Bleka]] po povratku Fuxa iz JNA.. Članove tek osnovanog sastava činili su [[Ivan Vuković|Fux]], [[Zoran Bobić|Bleka]], [[Zoran Gligorić|Zoo]], [[Dražen Žalac|Žaky]], [[Josip Andrić|Šipćo]] i [[Zoran Šimić|Zoran Šimić - Šiško]]. Nakon usavršavanja izvedbi po lokalnim garažama, prvo predstavljanje imali su na ljetnom koncertu iste godine a održan je na otvorenoj sceni pokraj rijeke Save. Ubrzo nakon održanog koncerta, a po Fuxovoj ideji, sastav mijenja ime u Casablanca Band. Tijekom zime koncentriraju po Brodsko - posavskoj županiji da bi već slijedeće godine, u proljeće 31. ožujka, postigli još veći uspjeh u dvorani "Đuro Salaj" (danas KKD I. B. Mažuranić), gdje su umjesto tri, odsvirali četiri autorske kompozicije kako bi publici pokazali sav raskoš svoga repertoara. U srpnju iste godine nastupaju kao prvi bend koji otvora [[1. Brodski rock maraton]] i zatvara ga u četiri sata ujutro. Njihovi autorski uradci poput "Sjedim u baru", "Istočno od raja",  "Tužan je dan", "Idemo Dalje" ili "Daj mi daj" (pripjev na ''Ewil Ways'' od Carlosa Santane, tekst je napisao Zoo a izvedena na prvom rock maratonu)
 +
i danas pulsiraju na lokalnim radio postajama.
 +

+
Tijekom ljeta 1988. godine Fux počinje svirati sa sastavom [[Vremeplov]], a u Casablanci povremeno ga mijenjaju [[Predrag Bobić]] i [[Damir Butković|Damir Butković - Budo]]. Krajem godine sviraju na gitarijad u Davoru te dvije svirke u Sibinju, nakon čega se u mjesecu studenom Casablanca u ovom sastavu razilazi. Bleka i Fux osnivaju novi sastav pod nazivom [[Samba i Ti]].
 +

+
=== Casablanca (druga faza) ===
 +
Sastav već u prosincu nastavlja s radom a činili su ga uz originalnu postavu na vokalu [[Damir Gašparlin|Damir Gašparlin - Košpa]] i [[Dejan Orešković]] na basu. U proljeće [[1989.]] godine, a uz preporuku Boška Petrovića, predstavljaju svoj prvi demo materijal ''"a&r"'' uredniku Vojnu Kundiću ([http://hr.wikipedia.org/wiki/Croatia_Records Croatia Records]) i ubrzo potom omogućava im se ulazak u studio [http://hr.wikipedia.org/wiki/Jadran_film Jadran filma]. U isto vrijeme uspješno nastupaju u [[Omladinski klub|Omladinskom klubu]] (tada kultnom mjestu u gradu) kao kućni band. U ljetu iste godine bilježe nastup na [[Brodski rock maraton|2.brodskom rock maratonu]] i mnogim gitarijadama poput [[Pop rock fantazija|Pop - rock fantazije]]. Početkom [[1990-ih]] u Casablanci povremeno, kao zamjena, nastupa [[Čoko|Željko Zovko - Čoko]] i u tom vremenu piše pet pjesama za sastav a one su "Laka vam noć ulice", "Čuvari tajnih ključeva", "Nestajem", "Neonska balerina" i "Ples sa zvijezdama". Sve pjesme kasnije su objavljene su na Casablancinom prvijencu.

U proljeće [[1989.]] godine, a uz preporuku Boška Petrovića, predstavljaju svoj prvi demo materijal ''"a&r"'' uredniku Vojnu Kundiću ([http://hr.wikipedia.org/wiki/Croatia_Records Croatia Records]) i ubrzo potom omogućava im se ulazak u studio [http://hr.wikipedia.org/wiki/Jadran_film Jadran filma]. U isto vrijeme uspješno nastupaju u ''Omladinskom klubu'' (tada kultnom mjestu u gradu) kao kućni band. U ljetu iste godine bilježe nastup na [[2. Brodski rock maraton|2.brodskom rock maratonu]] i mnogim gitarijadama poput ''Pop - rock fantazije''.

Zbog loše materijalne situacije u diskografiji izlazak ploče se nažalost prolongirao i tek po dolasku Ivana Pike Stančića (za urednika Croatia Records-a) ploča izlazi u travnju [[1992.]] godine. Album ''[[Gloria]]'' nije imao šanse u kontekstu predstojećih ratnih zbivanja. Paradoks je u tome jer sastav nije postojao u trenutku izlazka ploče. Veći dio članova emigrirao je na zapad gdje se više - manje i danas nalaze uspješno egzistirajući uz "glazbeni kruh sa sedam korica". Godine [[2007.]] planiran je veliki povratnički nastup sastava Casablanca. To je trebao biti oproštajni koncert jednog od najuspješnijeg ali nažalost nerealizirajućeg brodskog rock sastava, no nikad nije održan.

== Članovi sastava ==
+
== Memorijal Ivan Vuković - Fux ==
[[Datoteka:Casablanca na rock maratonu.jpg|mini|desno|250px|Casablanca na prvom rock maratonu]]
+
Prvi [[Memorijal "Ivan Vuković - Fux"|memorijal]] za pokojnog Fuxa održan je [[1994.]] godine u Münchenu u diskoteci Dijamant. Nastupili su brojni glazbenici prijatelji te članovi njegovog sastava Casablanca Band. Nakon toga razilaze se po svijetu i godinama više nisu u mogućnosti održati memorijal sve do [[5. siječnja]] [[2013.]] godine kada se u njegovom rodnom gradu u klubu Alfa održao 2. memorijal "Ivan Vuković - Fux". Tom prilikom prvi puta nakon 25 godina od zadnje svirke u Slavonskom Brodu okupio se Casablanca Band u sastavu [[Zoran Bobić|Zoran Bobić - Bleka]] (vokal, truba, udaraljke), [[Dražen Žalac]] (gitara), [[Zoran Gligorić|Zoran Gligorić - Zoo]] (ritam gitara), [[Pavo Kempf]] (klavijature), [[Predrag Bobić]] (bas gitara) i [[Zoran Šimić|Zoran Šimić - Šiško]] (bubnjevi). Zajedno s njima nastupaju još i bendovi [[Digitalna Kokoš]] te [[El Dorado]].

; Orginalna postava
+
=== Najava memorijala ===
 +
{|
 +
|
 +
{{#widget:YouTube|id=h9ok5tIy95k|height=250 |width=320}}
 +
|
 +
{{#widget:YouTube|id=wy8pIJOJGVY|height=250 |width=320}}
 +
|}
 +

+
<div class="noprint" style="text-align:right;margin-right:10px;margin-bottom:4px;">'''[[Memorijal "Ivan Vuković - Fux"|Više o memorijalu]]'''</div>
 +

+
== Članovi sastava ==
 +
; Casablanca Band

*[[Ivan Vuković|Ivan Vuković - Fux]] - bas gitara

*[[Zoran Bobić|Zoran Bobić - Bleka]] - vokal, truba, tamburin

*[[Dražen Žalac|Dražen Žalac - Žaky]] - solo gitara

*[[Zoran Gligorić|Zoran Gligorić - Zoo]] - ritam gitara

;Ostali članovi

*[[Josip Andrić|Josip Andrić - Šipćo]] - klavijature

*[[Zoran Šimić|Zoran Šimić - Šiško]] - bubnjevi

+
 +
 +
; Casablanca

*[[Damir Gašparlin|Damir Gašparlin - Košpa]] - vokal

+
*Dražen Žalac - Žaky - solo gitara
 +
*Zoran Gligorić - Zoo - ritam gitara

*[[Dejan Orešković|Dejan Orešković - Klokan]] - bas gitara

*[[Mario Jurković]] - bas gitara
+
*Josip Andrić - Šipćo - klavijature
 +
*Zoran Šimić - Šiško - bubnjevi

== Diskografija ==

== Diskografija ==

* 1992. - ''[[Gloria]]'' (Croatia Records)

+
 +
== Slike ==
 +
<gallery>
 +
Datoteka:Casablanca (Radnički dom).jpg|Radnički dom, 1988.
 +
Datoteka:Casablanca i Zabranjeno pušenje.jpg|Bleka i Fux zajedno s Neletom Karajlićem
 +
Datoteka:Fux i Zoki (1988.).jpg|Fux i Zoo, 1988.
 +
 +
Datoteka:Casablanca (rock maraton).jpg|Rock maraton, 1988.
 +
 +
Datoteka:Casablanca (prije turneje).jpg|ispred Šiškove kuće
 +
Datoteka:Casablanca (2) (1996.).jpg|1996.
 +
 +
</gallery>

== Video ==

== Video ==

{|

{|

|Pjesma '''"Nestajem"'''

|Pjesma '''"Nestajem"'''
{{#widget:YouTube|id=vdKguoYxpc4}}
+
{{#widget:YouTube|id=vdKguoYxpc4|height=250 |width=320}}
 +
|'''"Muzika"''' - München, 1994. godine
 +
{{#widget:YouTube|id=fhotFFEcZv4|height=250 |width=320}}

|}

|}

{{GLAVNIRASPORED:Bend, Casablanca}}
+
{|
 +
|Nastup na [[Pop rock fantazija|1. Pop rock fantaziji]], 1989. godine.
 +
{{#widget:YouTube|id=EiZ69Xy1y54|height=250 |width=320}}
 +
|'''"Looking For"''' (U2 cover), 1990. godine
 +
{{#widget:YouTube|id=ViCvrYG4D0U|height=250 |width=320}}
 +
|}
 +

+
== Izvor ==
 +
* Zoran Bobić
 +
* Zoran Gligorić
 +
* Josip Andrić
 +

+
{{GLAVNIRASPORED:Casablanca Band}}

[[Kategorija:Sastavi iz 1980-ih]]

[[Kategorija:Sastavi iz 1980-ih]]

Trenutačna izmjena od 20:23, 9. siječnja 2014.

Casblanca Band
L/D Bleka, Žaky, Šipćo, Šiško, Zoo i Fux.
Osnivanje1987.
MjestoSlavonski Brod
Žanr/ovirock
  • Casablanca Band - ritham & blues
  • Casablanca - pop-rock
Djelatno razdoblje1987.-1991.
Originalna postava
Ivica Vuković - Fux
Zoran Bobić - Bleka
Dražen Žalac - Žaky
Zoran Gligorić - Zoo
Josip Andrić - Šipćo
Zoran Šimić - Šiško
Video

Pjesma "Rege" - Casablanca sa Košpom, nastup na gradskom korzu (1989.)

Casablanca Band brodski je rock sastav osnovan 7. ožujka 1987. godine.

Sastav je tijekom svog postojanja djelovao u dvije faze. Prva je bila ona s Zoranom Bobićem - Blekom pod nazivom Casablanca Band, a druga s Damirom Gašparlinom - Košpom kao Casablanca. U prvoj fazi s Blekom sastav je bio orijentiran više na ritam i blues stil, a iz tog vremena proizašle su pjesme "Istočno od raja", "Tužan je dan", "Sjedim u baru", "Stari moj" i druge. U drugoj fazi sastav se okreće više rocku i pop rocku te glazbenim stilovima U2-a i Simple Mindsa. Ova postava 1992. godine objavljuje album pod nazivom Gloria.

Povijest sastava

Casablanca Band (prva faza)

Casablanca na prvom rock maratonu

Casablanca Band je osnovana 1987. godine pod početnim imenom "Slobodna ptica", a samu koncepciju osmislili su Fux i Bleka po povratku Fuxa iz JNA.. Članove tek osnovanog sastava činili su Fux, Bleka, Zoo, Žaky, Šipćo i Zoran Šimić - Šiško. Nakon usavršavanja izvedbi po lokalnim garažama, prvo predstavljanje imali su na ljetnom koncertu iste godine a održan je na otvorenoj sceni pokraj rijeke Save. Ubrzo nakon održanog koncerta, a po Fuxovoj ideji, sastav mijenja ime u Casablanca Band. Tijekom zime koncentriraju po Brodsko - posavskoj županiji da bi već slijedeće godine, u proljeće 31. ožujka, postigli još veći uspjeh u dvorani "Đuro Salaj" (danas KKD I. B. Mažuranić), gdje su umjesto tri, odsvirali četiri autorske kompozicije kako bi publici pokazali sav raskoš svoga repertoara. U srpnju iste godine nastupaju kao prvi bend koji otvora 1. Brodski rock maraton i zatvara ga u četiri sata ujutro. Njihovi autorski uradci poput "Sjedim u baru", "Istočno od raja", "Tužan je dan", "Idemo Dalje" ili "Daj mi daj" (pripjev na Ewil Ways od Carlosa Santane, tekst je napisao Zoo a izvedena na prvom rock maratonu) i danas pulsiraju na lokalnim radio postajama.

Tijekom ljeta 1988. godine Fux počinje svirati sa sastavom Vremeplov, a u Casablanci povremeno ga mijenjaju Predrag Bobić i Damir Butković - Budo. Krajem godine sviraju na gitarijad u Davoru te dvije svirke u Sibinju, nakon čega se u mjesecu studenom Casablanca u ovom sastavu razilazi. Bleka i Fux osnivaju novi sastav pod nazivom Samba i Ti.

Casablanca (druga faza)

Sastav već u prosincu nastavlja s radom a činili su ga uz originalnu postavu na vokalu Damir Gašparlin - Košpa i Dejan Orešković na basu. U proljeće 1989. godine, a uz preporuku Boška Petrovića, predstavljaju svoj prvi demo materijal "a&r" uredniku Vojnu Kundiću (Croatia Records) i ubrzo potom omogućava im se ulazak u studio Jadran filma. U isto vrijeme uspješno nastupaju u Omladinskom klubu (tada kultnom mjestu u gradu) kao kućni band. U ljetu iste godine bilježe nastup na 2.brodskom rock maratonu i mnogim gitarijadama poput Pop - rock fantazije. Početkom 1990-ih u Casablanci povremeno, kao zamjena, nastupa Željko Zovko - Čoko i u tom vremenu piše pet pjesama za sastav a one su "Laka vam noć ulice", "Čuvari tajnih ključeva", "Nestajem", "Neonska balerina" i "Ples sa zvijezdama". Sve pjesme kasnije su objavljene su na Casablancinom prvijencu.

Zbog loše materijalne situacije u diskografiji izlazak ploče se nažalost prolongirao i tek po dolasku Ivana Pike Stančića (za urednika Croatia Records-a) ploča izlazi u travnju 1992. godine. Album Gloria nije imao šanse u kontekstu predstojećih ratnih zbivanja. Paradoks je u tome jer sastav nije postojao u trenutku izlazka ploče. Veći dio članova emigrirao je na zapad gdje se više - manje i danas nalaze uspješno egzistirajući uz "glazbeni kruh sa sedam korica". Godine 2007. planiran je veliki povratnički nastup sastava Casablanca. To je trebao biti oproštajni koncert jednog od najuspješnijeg ali nažalost nerealizirajućeg brodskog rock sastava, no nikad nije održan.

Memorijal Ivan Vuković - Fux

Prvi memorijal za pokojnog Fuxa održan je 1994. godine u Münchenu u diskoteci Dijamant. Nastupili su brojni glazbenici prijatelji te članovi njegovog sastava Casablanca Band. Nakon toga razilaze se po svijetu i godinama više nisu u mogućnosti održati memorijal sve do 5. siječnja 2013. godine kada se u njegovom rodnom gradu u klubu Alfa održao 2. memorijal "Ivan Vuković - Fux". Tom prilikom prvi puta nakon 25 godina od zadnje svirke u Slavonskom Brodu okupio se Casablanca Band u sastavu Zoran Bobić - Bleka (vokal, truba, udaraljke), Dražen Žalac (gitara), Zoran Gligorić - Zoo (ritam gitara), Pavo Kempf (klavijature), Predrag Bobić (bas gitara) i Zoran Šimić - Šiško (bubnjevi). Zajedno s njima nastupaju još i bendovi Digitalna Kokoš te El Dorado.

Najava memorijala

Članovi sastava

Casablanca Band